Sådan bruger du events i din marketingstrategi

events

Har du en vækstvirksomhed, og har du ikke benyttet dig at events i din marketingsstrategi endnu, så er det fordelagtigt at begynde at overveje. Event marketing resulterer i kundekontakt og presseomtale. Det kan være med til at styrke dit brand og det kan skabe forretningsudvikling såsom mersalg og tiltrækning af nye kunder. Her er et par gode råd til hvordan du kommer i gang med effektiv eventmarketing.

Skab indhold forud for eventet

Start med at brede budskabet om dit kommende event allerede inden du har tidspunkt og lokationen på plads. Lav relevant indhold, der kommer ind på de emner, som der også bliver fokuseret på til eventet. Send det ud på nettet og de sociale medier. Ved at sende søgeordsoptimeret indhold ud i god tid, kan skabe interesse hos mange, der måske ikke ville have fået øje på jeres event. Brug evt. blogindlæg, videoer og artikler til at skabe opmærksomhed, og fastholde leads efterfølgende. På den måde har du gjort dit event digitalt, så det både er værdifuldt på kort og langt sigt, og det når desuden også dem der ikke havde mulighed for at deltage i eventet.

Få evt. optimeret din hjemmeside af Teasolutions, så du kan benytte dig af blogindlæg og artikler på den mest brugervenlige måde.

Indholdet skal definere eventets vigtigste emner, evt. hvad I sætter fokus på, hvad skal oplægstalerne tale om, osv. Udarbejd en indholdsstrategi, der indeholder praktiske informationer om hvilken type indhold I vil lave, datoen det skal publiceres på, hvem der skal producere det, emne og budskab samt hvornår event-indholdet skal med i evt. jeres nyhedsbrev. Udsend indholdet i en pressemeddelelse og del på jeres sociale medier, såsom Facebook, Instagram, LinkedIn.

Forbered et gennemført event

Hvad end dit event skal omhandle, så er det vigtigt at huske elementer, der giver deltagerne en oplevelse, der stimulerer alle sanser, for at gøre det så succesfuldt som muligt. Skab noget visuelt med informativt indhold med fx flyers, og praktiske informationer på skilte, som du kan finde hos Skiltex.

Sørg for lidt mad, snacks og drikkelse til deltagerne, som også kan være med til at stimulere lugtesansen.

Find godt lydudstyr så du sikrer at alle kan høre hvad der bliver sagt, eller til musik i pauserne. Find lydudstyr af god kvalitet hos DJhuset.

Til følesansen er det brugbart med nogle små gaver, som en goodiebag, eller blot nogle flyers eller et katalog, som de kan gå rundt og læse i, og tage med hjem.

Udarbejd interessant eventindhold

Det er væsentligt at indholdet er udført til punkt og prikke til eventet, som både er underholdende og lærerigt. Spild ikke deltagernes tid med kedeligt og ubrugeligt, eller måske uforståeligt indhold. Sørg for det både er lidt humoristisk, spændende og nemt at forstå for alle uanset hvilken branche de kommer fra.

Desuden er det fordelagtigt at gøre lokalet, eller området, spændende og æstetisk pænt, der også er med til at stimulere synssansen, og alt i alt, skal hele eventet give følelsen af at de kommer væk fra hverdagen og får tankerne over på noget andet.  

Følg op hurtigst som muligt

Når eventet er overstået, er det yderst vigtigt at følge op på det, så hurtigt som muligt. Send evt. en personlig opfølgningsmail, med links og materiale, der passer til deres interessefelt, ud fra de workshops eller ekspertoplæg, de deltog i. Fortæl også gerne om eventet på de sociale medier og del spændende uddrag fra oplægget.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *