Er I i jeres virksomhed godt træt af bortkomne nøgler? Det er nu til dags muligt at anskaffe sig et smart system til adgangskontrol, og dette er i løbet af de seneste par år gået hen og blevet utroligt populært i virksomheder, hvorfor denne i stigende grad afløser de traditionelle nøgler – som vi alle har en tilbøjelighed til at smide væk. Sørg for at der fremover til være fuldstændigt styr på, hvem der lukkes ind i virksomheden hvor, hvornår og hvor længe med et adgangskontrolanlæg, som samtidig udelukkende lukker leverandører, samarbejdspartnere og medarbejdere ind i bygningen, og lader alle andre uønskede gæster blive ude. På den måde kan man få total kontrol over adgangen til virksomheden, og dermed sove tryggere om natten. Læs mere om systemer med adgangskontrol.
Det er nu til dags ganske normalt, at medarbejdere kommer og går på forskellige tidspunkter af døgnet, hvilket er et tegn på det moderne danske arbejdsmarkedets fleksibilitet, men dette er samtidig en kæmpe udfordring, når det gælder virksomhedens sikkerhed. Det har tidligere derfor været nødvendigt med en helt masse nøgler, men disse har som regel en tendens til at blive glemt forskellige steder, og dette er bestemt noget, de fleste ledere vil kunne ligge søvnløse over om natten. Skift derfor de mange nøgler, der er i omløb, ud med et dynamisk og fleksibelt system, hvor der altid er styr på, hvem der har adgang til hvilke områder. Find jer lige akkurat det kontrolsystem, som matcher jeres specifikke behov og krav i virksomheden, og få eksempelvis integreret systemet med de øvrige sikkerhedsforanstaltninger i bygningen, så I altid er på den sikre side – systemet kan bl.a. kombineres med tyverialarmer, brandalarmer samt kameraovervågning.
Ganske kort fortalt vil I med et moderne adgangskontrolsystem gøre det muligt at udstede en tidsbegrænset adgang, gøre det enkelt og let at administrere koder og kort til samtlige medarbejdere, overflødiggøre brugen af nøgler, og endelig kan man muliggøre visitation vedrørende sikring mod internt tyveri.
Skulle det dog alligevel ske, at I i jeres virksomhed kommer til at stå i en ærgerlig situation, hvor I alligevel bliver udsat for indbrud, og I oplever, at I ikke kan få erstatning, vil det være en rigtig god ide at tage kontakt til et advokatfirma, som vil kunne være behjælpelig med bl.a. erstatningsret og forsikringsret. Besøg eksempelvis www.advokathorup.dk, der tilbyder juridiske løsninger i sager for både virksomheder men også for privatpersoner. Her får du altså uafhængig og professionel rådgivning af høj kvalitet i et tæt samarbejde, såfremt I vil skulle få brug for det.
Der kan opstå mange situationer, hvor man pludselig vil skulle få brug for en advokat her og nu i en arbejdsrelateret sammenhæng, hvad end det drejer sig om virksomhedsoverdragelse, erstatningsret, forsikringsret, strafferet osv. I situationer som disse er det rart at vide, hvem man skal gå til, så det hele kan blive ordnet på så professionel vis som muligt uden inddragelse af alt for mange mennesker.